ကုိယ္
ပုိင္လုပ္ငန္း လုပ္မယ္ဆုိရင္ ဒီအေျခခံအခ်က္အလက္ေတြ လုိအပ္တယ္ လုိ႔ ထင္ပါတယ္...
(၁) လုပ္ငန္းအေၾကာင္း ကြ်မ္းက်င္ ႏွံစပ္မွဳ ရွိျခင္း၊
(၂) ကုိယ္တုိင္ ဦးစီး လုပ္ကုိင္ႏုိင္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ေငြေၾကး၊ အက်င့္စာရိတၱ၊ စိတ္ဓါတ္၊ ေစတနာ အပုိင္း ယံုၾကည္စိတ္ခ်ႏုိင္ေသာ မန္ေနဂ်ာေကာင္း၊ ၀န္ထမ္းေကာငး္မ်ား ရွိျခင္း
(၃) ေစ်းကြက္နွင့္ မိမိ ထုတ္ကုန္ ကုိက္ညီမွဳ ရွိျခငး္
(၄) ျပိဳင္ဘက္မ်ား၏ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္မွဳ အေျခအေနမ်ားကုိ သိရွိေနျခင္း
(၅) မိမိ ထုတ္ကုန္ကုိ ေစ်းကြက္တြင္ ရွိျပီးသား မထူးျခားနား ထုတ္ကုန္ (me too product) မ်ိဳးမထုတ္လုပ္ဘဲ အျခားသူမ်ား မလုပ္ေသးသည့္ ထုတ္ကုန္မ်ား၊ တီထြင္ဖန္တီးျခင္းမ်ိဳး ထုတ္လုပ္သင့္ျခင္း၊ (ပစၥည္းအား မေရာင္းခင္ကပင္ ၀ယ္ခ်င္စရာ အရည္အေသြးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုေနျခငး္)
(၆) ေစ်းႏွဳနး္သတ္မွတ္ခ်က္ မွန္ကန္ျခင္း။ ေစ်းႏွဳန္းစတင္ဖြင့္ကတည္းကပင္ ေရရွည္အတြက္ေကာ၊ ၀ယ္ယူေရာင္းခ်သည့္ ေဖာက္သည္အတြက္ေကာ၊ ေနာက္ဆံုး ေရာက္ရွိမည့္ စားသံုးသူမ်ားအတြက္ပါ ခ်ိန္ဆ တြက္ခ်က္ထားသင့္သည္။ ျပိဳင္ဘက္၏ ေစ်းႏွဳန္းႏွင့္လည္း ႏွိဳင္းယွဥ္ ခ်င့္ခ်ိန္သင့္ပါသည္။
(၇) ျဖန္႔ခ်ီရာတြင္လည္း ကိုယ္ပုိင္ Distribution Channel ႏွင့္ သြားမလား၊ ကိုယ္စားလွယ္ထား ျဖန္႔ခ်ီမလား၊ ဘာနဲ႔ ျဖန္႔ခ်ီမလဲ ဆုိတာကုိ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္...ပစၥည္းသစ္ဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႔ Wholesales ေတြ သေဘာထားအရ သံုးစြဲသူ ေမးမွ နာမည္ေပါက္မွပဲ တင္ခ်င္ၾကတဲ့အတြက္ လက္လီပုိင္း အေရာင္းကုိ အရင္ ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္...အဲ့ဒါက ျဖန္႔ခ်ီေရးလုပ္ရမည့္ လုပ္ငန္းေတြ ဆုိရင္ေပါ႔...၀န္ေဆာင္မွဳ လုပ္ငန္းဆုိရင္ေတာ့ သံုးစြဲသူ သိဖုိ႔ပဲ ပိုမို လုိအပ္ပါတယ္...
(၈) ျပီးေတာ့ ထုိက္သင့္တဲ့ ေၾကာ္ၿငာ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္....ကုိယ္ ပစ္မွတ္ထားတဲ့ လူတန္းစား ဆီကုိ ေရာက္ႏုိင္ေသာ Media Channel ကုိ ေရြးခ်ယ္ျပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ စာသားေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္၊ ေၾကာ္ၿငာ မလုပ္ခင္မွာ အနည္းဆံုး တစ္ႏွစ္စာကုိ အၾကိမ္အေရအတြက္၊ လခ်င္း အၾကိမ္အေရအတြက္၊ က်သင့္မည့္ ကုန္က်စ၇ိတ္၊ ေၾကာ္ၿငာထိေရာက္မွဳ တုိ႔ကုိ ႏွိဳင္းယွဥ္ ခ်ိန္ဆသင့္ပါတယ္. ေၾကာ္ၿငာစရိတ္ေတြကလည္း ၾကီးျမင့္ေတာ့ မတြက္ထားဘူးဆုိရင္ ေၾကာ္ၿငာေၾကာင့္ ၀န္ေလးသြားတာမ်ိဳး၊ စရိတ္ပုိၾကီးသြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္..
အထက္က အခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ အေျခခံ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ျဖစ္ပါတယ္...ကုိယ္ပုိင္လုပ္ငန္းလုပ္ဖုိ႔အတြက္ အဓိက အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့
လုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ ၀န္ထမ္း ႏွင့္ ကိုယ္ပုိင္ စီးပြါးေရး လုပ္ငန္းေတြမွာ ကြာျခားတာက ၀န္ထမ္းဘ၀မွာ လစာ ပံုမွန္၀င္ေငြ ရွိေနတယ္.... ကုိယ္တာ၀န္ယူရတဲ့အပိုင္း ကုိပဲ အဓိကထား လုပ္ရတယ္... အရင္းအႏွီးက ကုိယ္ကာယ၊ဥာဏပဲ၊ ေငြေၾကး ဆံုးရႈံးမွဳ သိပ္မရွိႏိုင္ဘူး၊ ကုိယ္ပုိင္လုပ္ငန္းက်ေတာ့ အစစ အရာရာ ကုိယ္ပဲ၊ လတ္တေလာ အျမတ္ဆုိတာ ခ်က္ခ်င္း မွန္းလုိ႔ မရႏုိင္ဘူး၊ အရင္းအနီးကလည္း ရွိဖုိ႔နဲ႔ ျပိဳင္ဆုိင္ႏို္င္တဲ့ အင္အား ရွိဖုိ႔လိုတယ္။ အရွံဳးဆုိတာလည္း ရွိသလုိ အျမတ္ဆုိတာလည္း ရွိႏုိင္တယ္...၀န္ထမ္းေကာင္း ရွိဖုိ႔လည္း လုိတယ္။ Production, Management, Marketing, Admin, HR, Account, Audit, စတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးက်ြမ္း၀င္မွု ရွိရပါမယ္။ လုပ္ငန္းကုိ တရား၀င္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတဲ့ တံဆိပ္မွတ္ပံုတင္တာတုိ႔၊ လုပ္ငန္းလုိင္စင္တုိ႔၊ က်န္းမာေရးတုိ႔၊ စက္မွဳလက္မွဳလုပ္ငန္း မွတ္ပံုတင္တုိ႔ အစသျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရအံုးမယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ မေအာင္မျမင္ မျခင္း ကုိယ္ပုိင္လုပ္ငန္းနဲ႔ ရပ္တည္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓါတ္ကုိေတာ့ ခ်ထားဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္၊ ကုိယ္မွာ အဲ့ဒိအေနအထား မရွိေသးရင္ ၀န္ထမ္းအရင္လုပ္ပါ၊
ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ၀န္ထမ္းလုပ္ရင္းနဲ႔ မထြက္ႏိုင္ျဖစ္သြားတတ္ၾကေတာ့ ေသခ်ာ စဥ္စားျပီးမွ လုပ္ပါ။ ကုိယ္ပုိင္လုပ္ငန္း လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြအဖုိ႔ လုပ္ငန္းၾကီးၾကီး ေသးေသး ဘယ္ဟာျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ပုိင္အလုပ္နဲ႔ စၾကည့္လုိ႔ ရပါတယ္။
အဓိက အခ်က္ကေတာ့ စိတ္ဓါတ္ ခုိင္ခုိင္မာမာနဲ႔ မေအာင္ျမင္ မျခင္း လက္မေလ်ာ့ဖို႔ပါပဲ...
မွတ္ခ်က္၊ သိသမွ် ၀င္ပြါးျခင္း ျဖစ္ပါသျဖင့္ ကိုက္ညီမွဳ ရွိမွသာလွ်င္ အသံုးတည့္မွသာလွ်င္ က်င့္သံုးပါရန္....